Obec Jeseník nad Odrou

Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel

4. Základní informace k životní situaci

Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, příp. nakládání s ním.

Jedná se o všechny úkony, které mají vliv na změnu údajů v registru vozidel a v dokladech vozidla, které nejsou přihlášením vozidla nebo změnou vlastníka nebo provozovatele (např. změna barvy vozidla, zápis spojovacího zařízení atd.).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická osoba - provozovatel silničního vozidla, zmocněnec, nebo v případě právnické osoby (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby) provozovatel vozidla.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 11 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti o zápis změn údajů v registru silničních vozidel (a také v dokladech vozidla) na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož územním obvodu máte jako provozovatel motorového nebo přípojného vozidla bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště, nebo sídlo; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Zejména je zapotřebí mít v originále doklad totožnosti (občanský průkaz, pas), a dále příp. originál nebo ověřenou kopii živnostenského oprávnění nebo výpisu z obchodního rejstříku (u firemních vozidel).

K žádosti o zápis změn údajů v registru silničních vozidel se přikládá:

  • technický průkaz silničního motorového vozidla a přípojného vozidla,

  • osvědčení o registraci silničního motorového vozidla a přípojného vozidla, nejedná-li se o vozidlo vyřazené z provozu na pozemních komunikacích,

  • ostatní doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů.

Při podání žádosti o zápis změny údaje v registru silničních vozidel na základě výměny podstatné části mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se k žádosti dále přiloží:

  • doklad o nabytí této části,

  • protokol o technické prohlídce provedené po výměně této podstatné části a

  • rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností o schválení technické způsobilosti po provedené výměně, jedná-li se o přestavbu silničního vozidla.

K žádosti - v případech změny údajů u dočasně vyřazeného vozidla z registru silničních vozidel - přikládá žadatel technický průkaz silničního motorového vozidla a přípojného vozidla k vyznačení záznamu a dále čestné prohlášení, že na vozidle nebyly provedeny změny podstatných částí (karoserie, motor).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář - "Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel" je k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek 50 Kč za každou změnu; formu úhrady stanovuje příslušný úřad.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu) nebo leasingová společnost.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel je třeba podat do 10 pracovních dnů od vzniku skutečnosti, která zakládá změnu zapisovaného údaje.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

11.05.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Občan

Rychlý kontakt

Obec Jeseník nad Odrou
Jeseník nad Odrou 256
742 33, Česká republika

Číslo účtu:

1760110389/0800

Telefon:

+420 558 846 933

Mobil:

+420 603 582 698

E-mail:

obec@jeseniknadodrou.cz

Jsme na Facebooku

Facebook

Předpověď počasí

dnes, čtvrtek 12. 12. 2024
zataženo 1 °C -2 °C
pátek 13. 12. skoro jasno 1/-4 °C
sobota 14. 12. zataženo 0/-3 °C
neděle 15. 12. mírné sněžení 2/-1 °C

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29
4 5 6
9 10
16 17 18 19 20 21
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Svátky a výročí

Svátek má Simona

Zítra má svátek Lucie

Informace od nás

Smart info

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Více o službě

Chci se zaregistrovat

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Odkazy

Obce Mikroregionu Odersko